Felhívjuk tisztelt olvasóink figyelmét, hogy a 484/2020. (XI. 10.) sz., illetve az 505/2020. (XI. 17.) sz. Kormányrendelet értelmében – a veszélyhelyzetre való tekintettel – a PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont teljes hálózata – a Tudásközpont és kari könyvtári egységek – 2020. november 11-től 2020. december 11-ig bezárnak. – olvasható a könyvtár honlapján.
Jó hír azonban, hogy a könyvtár számos szolgáltatást és segítséget tud nyújtani ebben az időszakban is a hallgatók részére.
Összegyűjtöttük 5 pontban a legfontosabb információkat, illetve, hogy milyen szolgáltatások érhetőek el a zárvatartás idején.
1. Le fog járni a kölcsönzésem, olvasójegyem, mit tegyek?
A zárvatartás ideje alatt (2020. november 11. – 2020. december 11.) lejáró olvasójegyeket és kölcsönzéseket egységesen meghosszabbítottuk egy hónappal. Ha kölcsönzéseid 2020. november 11. előtt már lejártak, és még nem éltél a hosszabbítás lehetőségével, akkor ezt megteheted online az olvasói fiókodon keresztül.
Ügyeleti időben (hétköznapokon 08:00 – 16:00 között) chat szolgáltatásunkon és telefonon is kérheted a könyveid meghosszabbítását.
Könyvtárunk a zárvatartás idejére késedelmi díjat nem számít fel!
Abban az esetben, ha korábban keletkezett késedelmed, lehetőséged van az online díjfizetésre. A tartozások befizetésének menetéről itt olvashatsz bővebben.
A kikölcsönzött példányok állapotát ellenőrizheted, illetve rendezheted kölcsönzéseidet online az olvasói fiókodon keresztül.
2. Segítség, tanulnom kell! – Adatbázisok, elektronikus folyóiratok, e-könyvek elérése az Egyetem területén kívülről
A PTE elektronikus forrásainak használatát az egyetemi könyvtár továbbra is a megszokott módokon biztosítja, így a tartalmak távoli eléréséhez nem szükséges fizikailag is jelen lenni az Egyetem kampuszain, könyvtáraiban, egyéb épületeiben.
A távoli elérés részletes leírása itt olvasható.
FONTOS!
A hozzáférés kizárólag PTE egyetemi polgárok számára biztosított. Ehhez érvényes könyvtári olvasójegy, vagy Neptun-kód szükséges. Azok az egyetemi polgárok, akik eddig nem voltak beiratkozott olvasók, a vészhelyzeti időszakban online is regisztrálhatnak.
Hogyan használjam az adatbázisokat? Pontosan mire is jók azok? Hogyan tudok bennük keresni?
Minden kérdésedre választ kapsz egy korábbi cikkünkben.
3. „Kérdezze a könyvtárost!”
A szolgáltatás tájékoztatást nyújt szakdolgozatot íróknak, előadásra vagy házi dolgozatra készülőknek, illetve azoknak, akik tudományos kutatást végeznek, vagy doktori disszertációt készítenek.
Olyan kérdéseket várunk, amelyek egy-egy témában igényelnek szakirodalmi útmutatást vagy eligazodási segítséget a keresésekben.
Tájékoztatást nyújtunk a könyvtári hálózatban elérhető és fellelhető hagyományos forrásokról, illetve az ingyenesen vagy a PTE polgárok számára távoli eléréssel is hozzáférhető elektronikus dokumentumokról. Az online szaktájékoztatást kizárólag beiratkozott olvasóink vehetik igénybe ezen a honlapon keresztül.
A szolgáltatás részleteiről egy korábbi bejegyzésünkben is olvashatsz ide kattintva.
4. Csak egy gyors kérdésem lenne – „Chat a könyvtárossal”
Hétköznap 8:00 – 16:00 óra között érhető el a „Chat a könyvtárossal” elnevezésű online szolgáltatás, ahol rövid időn belül válaszol kollégánk a feltett kérdésekre. Ezt az üzenetküldő alkalmazást a könyvtár honlapjának minden oldalán, a jobb alsó szegmensben találod.
5. Dokumentumkölcsönzés és -visszavétel a kari épületekben, a könyvtári tereken kívül előre egyeztetett időpontban
Az alább felsorolt kari könyvtári egységekben, a megjelölt elérhetőségeken a PTE oktatók, kutatók és hallgatók, előzetes telefonos vagy e-mailes kapcsolatfelvételt követően, a könyvtárral egyeztetett időpontban átvehetnek kölcsönözhető dokumentumokat (kölcsönzés), és leadhatnak náluk lévő könyvtári dokumentumokat (visszavétel) a könyvtárak bejáratánál kialakított átadás-átvételi pontokon, a veszélyhelyzet lejártáig.
Az átadás-átvételi pontok az adott egység által meghatározott idősávban üzemelnek.
Az átadás-átvételi pont üzemeltetése során a könyvtár az időpontok megfelelő időközökkel való kiadásával biztosítja, hogy az olvasók ne találkozzanak egymással. Az olvasók kötelesek maszkot viselni, találkozások esetén a védőtávolságot megtartani, nem csoportosulhatnak a könyvtár előtti terekben. A dokumentumok átadása-átvétele előtt kérjük használjon kézfertőtlenítőt.
Megjegyzés:
A Dél-dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpontban működő Benedek Ferenc Jogtudományi és Közgazdaságtudományi Szakkönyvtár esetében a 484/2020. (XI.10.) Korm. rendelet értelmében a hallgatói szolgáltatásra a jogszabály erejénél fogva a Tudásközpont épületében nincs lehetőség. A korlátozott szolgáltatás igénybevétele az ÁJK kampuszán, külön eljárásrend szerint történik!
A szolgáltatást nyújtó kari könyvtári egységek:
- Pekár Mihály Orvosi és Élettudományi Szakkönyvtár;
- Benedek Ferenc Jogtudományi és Közgazdaságtudományi Szakkönyvtár (PTE ÁJK-KTK Rákóczi úti kampusz – külön eljárásrend szerint!);
- Tóth József Bölcsészettudományi és Természettudományi Kari Szakkönyvtár;
- Germanisztikai Szakkönyvtár, Pécsi Tudományegyetem Osztrák Könyvtár;
- Társadalomtudományi Szakkönyvtár;
- Egészségtudományi Kar Pécsi Könyvtára;
- Egészségtudományi Kar Kaposvári Képzési Központ Könyvtára;
- Egészségtudományi Kar Zalaegerszegi Képzési Központ Könyvtára;
- Egészségtudományi Kar Szombathelyi Képzési Központ Könyvtára;
- Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar Könyvtára;
- Művészeti Kar Könyvtára;
- Műszaki és Informatikai Kar Könyvtára.
A kari könyvtárak fenti szolgáltatás kapcsán igénybe vehető elérhetőségei a könyvtári honlap kapcsolat menüpontjában olvasható.
A szolgáltatásokkal kapcsolatos információkról és további intézkedésekről folyamatos tájékoztatást nyújtunk honlapunkon és közösségi oldalainkon (Facebook, Twitter).
Amennyiben további kérdések merülnének fel szolgáltatásainkkal kapcsolatban, várjuk leveleiteket az info@lib.pte.hu címre. A chat szolgáltatásunk is elérhető hétköznapokon 08:00 – 16:00 óra között.
Hivatalos tájékoztatásért, kérjük, kísérd figyelemmel oldalainkat!
Leave a Reply